torstai 17. marraskuuta 2016

Kangaspalat hyötykäyttöön


Olen ommellut paljon, mutta en ole liiemmin ehtinyt päivittää työalbumiani tänne. Sen lisäksi, että kuva- ja tekstitallenteiden taltioiminen on hauskaa, näistä näkee, että monenlaista on tullut tehtyä, sellaistakin, jota ei enää edes muista.

Olen aika tarmokkaasti kaivellut hukkapalojen kasojani, ja trikoopaloissa hyödynnän hyvää pipomallia, jonka avulla pienetkin palat tulevat hyödynnettyä.



Olen tilannut monenlaisia värikkäitä ja pehmeitä trikoita, joista tulee aika hauska värikimara erilaisia pipoja!




Tarvetöinä olen ommellut työessuja, joissa on neljä taskupussia monenlaisten pikkutavaroiden säilyttämiseen. Essussa on neljä tukevaa renksua, joiden lävitse nauhat tuodaan takaa ja sidotaan eteen, joten essu pysyy napakasti päällä vauhdikkaassakin menossa.








Tässä pari esimerkkiä graafisemmista kankaista. Teen paljon essuja värikkäistä Marimekon palalöydöistä.



Tässä minun pieni prinsessani, jolle ompelen silloin tällöin kaikkea pientä ihanaa.




Sain kangasyllärinä palan Kamomillaheppaa, kun tilasin muita kankaita. Siitä syntyi tämä 104 cm kokoinen hihaton liivimekko, vielä hieman reilun kokoinen :).









Olkasaumaan upotin pienen pitsikaitaleen etupuolelle.









Kun teen leggareita, samalla kaavalla on helppo hurauttaa useampi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti